Lo Trabol (prononcer « lou traboul »)

              Trabol, lo rire en occitan

Nascut a Lasgraïsses en 1949, Guy REILLES aprenguèt e aima la lenga d’òc merces a sos grands pairals . Son gost del conte li ven de Marcèu Esquiu, autor agenes e contaire de tria. En mai de son engenh per lo conte, ten un sens del gèst que balha a son dire una presencia unica e l’ajuda tanben a se far comprener d’unes que mestrejarián pas a fèt la lenga.

Autor e interprèt, Guy REILLES a creat un personatge de nòstre terrador : Trabol. Bravament asenat mas autant generos, lo  «  Janèl de Trabol » nos regaudis d’èsser tant inadaptat al monde urbanisat, mas es pas mai ridicul qu’un ciutadan al campèstre. Nos trufam pas vertadièrament d’el que nos ajuda a tornar descobrir, al fons de la nòstra memòria, nòstras abituds, nòstres defauts, nòstres gaugs e nòstras misèrias. D’un mot, Trabol es un paisan, per dire un òme de son pais, de nòstre pais.

Cal anar véser Guy REILLES dans TRABOL, per lo plaser d’ausir la nòstra lenga e per rire del nòstre monde puslèu que d’en plorar.

TRABOL, espectacle risolièr en occitan de Guy REILLES.

TRABOL es un paisan grotèsc mas bravament atrasent. Ambe lo gèst plan pesat e lo mot plan causit, nos far rire de las abituds, dels defauts e de las misèrias de nòstre monde modern puslèu que de ne plorar.

Cal èsser modernes… e colhonats !

Aital se debana lo fial rotge d’un vintenat de scenetas ont, segon una bona tradicion occitana, tot çò que representa un poder se far bravament trucar !

TRABOL : L’escalassada de rire !

 

Trabol, le rire en langue d’oc

(Prononcer « traboul »)

Né en 1949, à Lasgraïsses dans le Tarn, Guy Reilles a appris et aimé la langue d’oc grâce à ses grands-parents paternels. Il doit son goût pour le conte à Marcel Esquieu, auteur et conteur populaire agenais. Outre son réel talent de conteur, il possède un sens du geste qui donne à ses récits une présence incomparable et l’aide aussi à se faire comprendre de ceux qui ne possèdent pas parfaitement la langue d’oc.

A la fois auteur et interprète, Guy Reilles a créé un personnage de notre terroir : Trabol. Pétri de beaucoup de sottise et d’autant de générosité, le « Janel de Trabol » est à la fois grotesque et attachant. Il nous fait rire parce qu’il est inadapté au monde urbanisé, mais il n’est pas plus ridicule qu’un citadin à la campagne. On ne se moque pas vraiment de lui, car il nous aide à redécouvrir au fond de notre mémoire nos habitudes, nos travers, nos plaisirs et nos misères. En un mot, Trabol est un paysan, c’est à dire un homme de son pays, de notre pays.

Il faut voir Guy Reilles dans Trabol, pour le plaisir d’entendre notre belle langue d’oc (qui n’est pas un patois) et pour rire sur notre monde plutôt que d’en pleurer.

 

« TRABOL », spectacle comique en langue d’oc de Guy Reilles.

Trabol est un paysan grotesque et attachant. C’est avec le geste bien pesé et le mot d’oc bien choisi qu’il nous fait rire des habitudes, des travers et des misères de notre monde moderne plutôt que d’en pleurer.

Cal èsser modernes… e colhonats !

C’est le fil rouge d’une vingtaine de sketchs dans lesquels, selon une bonne tradition occitane, tout ce qui représente un pouvoir en prend pour son grade :

TRABOL : L’escalassada de rire !